Ryhdy bloggaajaksi jo tänään!

Haaveiletko bloggaajan, toimittajan, sisällöntuottajan tai valokuvaajan työstä? Onko sosiaalinen media sinulle tuttu ja tärkeä? Jos vastaat myönteisesti, olet tullut oikeaan paikkaan, sillä seuraavaksi kerromme, miten voit kohentaa ammattitaitoasi sosiaalisen median ammattilaisena.

Tiesit varmasti, että internet on erilaisia sisällöntuottajan eli bloggaajan kokemuksia ja kommentteja tulvillaan. Monissa blogeissa kerrotaan myös aikataulujen yhteensovittamisesta työn, opiskelun, perheen ja vapaa-ajan kesken.

Miten valokuvaus/mielenkiintoiset taustakuvat auttavat tuomaan blogin sisältöä enemmän esiin?

Jos siis etsit erilaisia taustakuvia monissa eri väreissä, tutustu verkossa kotitapetti.fi tapettivalikoimaan. Jos olet ammattitaitoinen sosiaalisen median ammattilainen tai valokuvaaja ymmärrät varmasti, kuinka tärkeä merkitys värikkäillä, huomiota herättävillä taustakuvilla on.

Kotistudiossa tai asiakkaan luona kuvatessa on kätevää ottaa pala kuvausteemaan sopivaa tapettia, teipata se seinälle ja ottaa kuvaussession jälkeen pois. Ja taas tuli otettua todella laadukkaita kuvia kauniin valokuvatapetin avulla. Muistathan, että ihmiset katsovat mielellään taidokkaasti otettuja valokuvia.

Taustakuva näkyy kuitenkin heti valokuvan takana ja joskus hyvien taustakuvien ansiosta esimerkiksi jonkin yrityksen tilaama kuva taustoineen saada aidon näköiseksi. Kyse ei ole lukijan huijaamisesta, vaan monesti kuvat otetaan tiukalla aikataululla, joten eri teemaan pureutuvia taustakuvia eri väreissä käytetään valokuvauksessa nykyään paljon.

Kotitapetti.fi auttaa verkossa toimivaa bloggaajaa

Kotitapetti.fi monipuolisine valikoimineen on hieno vaihtoehto myös silloin, kun olet suunnittelemassa ”elämää suurempaa lomamatkaa” ulkomaille johonkin todella upeaan kohteeseen. Jos olet menossa vaikka Waikiki Beach -rannoille Honolulun saaristoon, niin miksi et tapetoisi makuuhuonettasi tai askarteluhuoneesi seinää uimaranta- tai loma-aiheisella tapetilla. Taustakuvia eri väreissä löytyy joka lähtöön, joten valinnanvaraa riittää kotitapetti.fi-nettikaupassa.

Jos olet jo aloittanut bloggaajan työssä, mutta haluaisit vielä kehittyä, niin koulutusta on olemassa. Erilaiset oppilaitoksissa tai verkossa järjestettävät kurssit kertovat muun muassa, miten bloggaaja voi markkinoida itseään ja blogiaan? Toinen tärkeä asia on tietää, minkälaista asiakaspalvelua ja kommunikointia ihmiset sosiaalisessa mediassa haluavat/odottavat.

Erilaisia käytännön harjoituksia on paljon, sillä bloggaajien lisäksi sosiaalista mediaa hyödyntävät nykyään myös pienet ja suuret yritykset, erilaiset järjestöt ja oppilaitokset.

• Minkälaisia uusia viestimistapoja on olemassa ja kuinka niitä hyödynnetään?
  • Minkälainen on myynnin ja markkinoinnin kannalta katsoen sopivin kuva/teksti-yhdistelmä?
  • Jos haluat saada aikaan ”myyvän blogin” yksi vaihtoehto on tehdä tunnettujen aikakauslehtien/muotilehtien kanssa yhteistyötä. Erityisesti silloin, jos kirjoitat muotiblogia. Kauneus- tai liikuntablogia ylläpitävä henkilö voi tehdä myös yhteistyötä esimerkiksi eri kosmetiikkamerkkien, kauneushoitoloiden ja hyvinvointiin/kauneuteen erikoistuneiden aikakauslehtien kanssa.
  • Miten bloggaaja toimii, kun sosiaalisen median kanavilla esiintyy sopimatonta käytöstä epäasiallisten kommenttien muodossa?
  • Jos olet sisustusalan ammattilainen ja suorittanut esimerkiksi artesaanin tai sisustussuunnittelijan koulutuksen, hyvä vaihtoehto on alkaa pitämään blogia harrastusmielessä tai oman yrityksen ohella. Sisustukseen liittyvä, opiskelun kautta tullut tieto/taito on bloggaajalle erittäin hyödyllistä.